torsdag 29 april 2010

Det här är en riktigt bra frukost för en squashspelare. (ni får gissa vem i laget som äter detta) Eller är det det? Hur stor skillnad gör egentligen intagen? Pratade lite med damernas kapten Acke på resan hit om just matens betydelse. Mycket eller litet av kolhydrater?
Tänker inte så mycket på vad jag stoppar i mig men det kanske gör mer än vad man tror? Eller gör det någon skillnad? Bästa är nog att prova lite olika och känna vad som passar bäst för en själv. Sen är det nog viktigt att tro på det man själv gör. Men frukosten ovan är nog lite för "sockrig" för de flesta men kanske passar en av oss i laget.
Om inte annat så lär energin behövas idag då det verkar bli den varmaste dan hitintills. Solen står redan högt på himlen och temperaturen på hallen lär (även utan solen) våra hög då dagen matcher har stor betydelse för resten av turneringen. Sitter på samma buss som dagens motståndare Ungern och de är ovanligt tysta vilket brukar tyda på fokusering. 2-2 räcker för avancemang men vi siktar på ännu en 4-0 vinst.
Damerna spelar sin avgörande match 1130 och har allt i egna händer vinner de har de gjort det mycket bra. Bättre än på mycket länge. Skulle våra jäkligt kul med en vinst idag eller ännu hellre två.
Viva la suede!
(säkert helt fel stavat men kan inte mycket mer franska än så...)

6 kommentarer:

Gustav Z sa...

Finns det streammöjligheter idag?

Ola K sa...

Måste vara Rasmus frukost... Finns det någon termometer på hallen, vore intressant att veta hur varmt det är. Lycka till!

Bryttne sa...

Vive la Suède!
Själv svimmade jag efter cirka två timmars spel mod Eric Claudel för sisådär en knappa 30 år sedan. Vi spelade final i Set Squash International Open på Set Squash i Marseille. Det bidde salt, salt, salt i mängder och förstås vatten. Under tiden jag var avsvimmad passade jag på att visa publiken vad jag hade i magen. Inte så mysigt att vakna upp i den sörjan kan jag säga. Vi hade cirka 50 grader varmt på banan och bollen var i stort sett omöjlig att döda. Vad vi slet!!!
På banketten höll jag ut i ca 30 minuter innan jag fick häftiga kramper och svettattacker och fick köras till sjukhus igen.

Lite reklam för Juniorfonden kanske?
Vi har fått ytterligare en sponsor i Steve Payne. Tackar!!!
Nu är potten uppe i 5000 kronor och vi närmar oss den nivån då vi faktiskt kan göra något kul i sommar.
Är ni sugna på att sponsra eller vill komma förslag på kandidater så hör av er till mig på peter@meweco.com eller slå en signal på 0705-656063.

Jo, Draken, jag är satt att intervjua dig för Squash Zags räkning. Faen du är ju en legend!!

Lycka till där nere! Må så oerhört väl ni någonsin kan!!!

Drick VATTEN!!! Gärna med lite extra salt i. Acke kan ju allt om sånt så han ger er säkert tips.

Anonym sa...

Härlig frukost! Gissar också att det är Rasmus tallrik.

"Rasmus"

PS Tror att maten/kosten har väldigt stor betydelse. Vore toppintressant om någon verkligt kunnig (kanske Acke) kunde ha ett litet seminarium om det...

Ola K sa...

En annan sak som jag undrar med den där frukosten är ju varför personen i fråga väljer att äta den med sked?:)

Unknown sa...

Glömt svara på detta.

Frukosten var Jockes ingen annan.
Skeden har jag dock ingen förklaring till...