onsdag 5 november 2014

Elitserien går snart igång

Till helgen är det så dags.
Tävlingspremiär för mig denna säsong. Alltid lika kul.
Missade de två första tävlingarna (Täby och Stockholm) av olika orsaker. Har fått många frågor om det och även hört rykten om att jag ska vara skadad eller slutat eller osv... Ordet flyger fort i en sån liten värld som squashsverige är.
Kan från säker källa (mig själv) säga att skador har inget med saken att göra har tränat lite mindre än vanligt men absolut inte ont nånstans och de träningsmatcher som varit har känts alldeles utmärkta. Nu senaste veckorna så har et blivit bra mycket mer.
Skälen till frånvaro på tävlingarna va ganska enkla. Första tävlingen va jag bortrest tom startdagen av tävling så kändes inte helt rätt (dessutom bara spelat en gång under sommaren) att ställa upp då.
Till Stockholm Open så skulle va jag rätt sugen på att spela men dels skulle vi först bort sen valde jag bort den helgen då det prioriteringen för mig ändrats lite. Prispengarna va på tok för låga och att då välja bort ännu en helg framför annat kändes som helt rätt. Eller pengarna va ju bra men med tanke på startfältet (O Touminen) och bara pengar till ettan och tvåan gjorde att jag räknade bort det. Har sagt detta till en del som ser frågande ut men nånstans måste man ju kunna välja. Jag älskar att spela squash och handlar inte egentligen så mycket om pengar utan mer tid och annat. Men det gjorde att även den tävlingen föll bort.

Men nog om detta men nu till det som kommer.
Elitserien och ofta skriver man att nu blir det bättre än någonsin. Men nu är det nog så.
Alla lag har taggat till och det kan bli rejält spännande direkt.

Roslagens tapp av Tenant har varit en rejäl smäll men ryktet säger att de tar hem O Touminen till första helgen och och fortsätter de med en sån satsning så blir de som vanligt farliga men tror dock på att det faller ihop ändå (som vanligt tyvärr) och att de blir ett tomtebloss även om de har chansen.

Enskede kan segla upp som nästan en favorit. De blir rejält starka på ett och två med Tenant/Sörensen (vem som nu kommer spela etta) sen Adamsson som spelat bra på försäsongen samt en pånyttfödd M Backman som fyra. Kan bli ett lag att räkna med

Team Göteborg har inte ändrat något och hamnar på undre halvan inte mer spännande än så tyvärr.

Teknova har laddat som vanligt och är André Wikström tillbaka så kommer de bli farliga som vanligt men de är som vanligt lite skadekänsliga för att kunna hota toppen.

Malmö SRC har tagit hem Skarman och blir som vanligt de som jag tror på de är lite tyska fotbollslandslaget över dem de har en bred och stark trupp

Slätta som är nya har också laddat förstås men får svårt de kommer kunna ta hem sin toppkort från Spanien men bakom det ser det rätt tomt ut.

Intersquash har exakt samma lag som förra året men fått in Joel Viksten som kan göra att de blir bra mycket starkare där de brukar vara svaga (på fyran) det kan fälla avgörande men har också en tendens att inte riktigt få till det men de är i toppen som alltid.

Stockholms SK (mitt eget lag) är sig likt en ny spelare Nils Lindgren men stommen är den samma och även om åldern är rätt hög har spelare som Ulvsbäck och Borgvall visat god form och håller de hela säsongen samt att undertecknad gör en bättre säsong än förra året kan de (vi) nog hamna högre än sist.

Gissar på en sluttabell

1 Malmö SRC
2 Intersquash Club
3 Teknova SK
4 Enskede SC
5 Stockholms SK
6 Roslagen SRC
7 Team Göteborg
8 Slätta SK

Hoppas som vanligt att jag har helt fel och att vi ser en mängd skrällar!

Vad tror ni?

Ska sen leta upp förra årets tippare och dela ut priser

6 kommentarer:

Niclas sa...

1 Intersquash Club
2 Malmö SRC
3 Teknova SK
4 Enskede SC
5 Stockholms SK
6 Roslagen SRC
7 Team Göteborg
8 Slätta SK

Anonym sa...

Gött att du är tillbaka!

Anonym sa...

Hur ställer ni (SSK) upp ih helgen? /G

Unknown sa...

Med bästa laget!
Jag spelar etta
Hur ställer ni upp?

Anonym sa...

Elitserien, bättre än någonsin? Nu luras du allt. :-)

Unknown sa...

En nånsin kan nog stämma tror inget lag från tidigare år (även på 1900-talet) slår dagens lag.
Så nej faktiskt inte. Bättre än nånsin. Har du kollat på laguppställningarna?