lördag 21 mars 2009

Kontroll var temat!

Fortsätter inläggen om vad och hur man ska träna.
Jag vill påstå att kontroll av bollen är det alla måste träna mest.
In på banan och öva.
Finns det någon som slår Mark "Chip" Chaloner på denna?
93 st!!
Skicka in film. Via mail eller mms.
christian@squashdraken.net eller 0704332044
Reglerna är enkla:
Bara volley och bollen måste gå:
frontvägg - sidvägg - frontvägg - sidovägg - osv
1 minut.
Flest vinner.
Tävlingen pågår fram till och med EM i Malmö.
Vinnare får en hemlig squashlåda
(innehållande en del bra squashgrejor)
Priser till de tre bästa i varje klass.
Fyra olika klasser.
Dam Herr Junior Veteran

Klippet är taget från youtube.
Kolla här för totalsquash.com ledartavla.

10 kommentarer:

Anonym sa...

En elitspelare som inte klarar uppemot 250 bör nog överväga knyppling!
Förutom kontroll så är det väldigt bra träning för underarmsstyrka.

Faen, kanske detta är lösningen.

En spelare åt gången, inga let situationer.

Tror vi har löst problemet. Nu kör vi mot OS.

Unknown sa...

250 på en minut blir drygt 4 slag i sekunden som en kulspruta.....nja det får nog bli knyppling för mig åtminstone...
Skämt å sida javisst 250 borde elitspelarna klara om man har obegränsad tid tror man klarar fler än så.
Ner och prova och filma men max en minut för tävlingen.

Anonym sa...

Jag gör en pudel!! Förbehållslöst!
Noterade förstås inte att det gällde antal per minut.
Sorry!
Får jag resa på mig nu?

Bobo af E sa...

Var uppe tidigt i morse och filmade lite. Tyckte övningen var en aning för enkel så jag gjorde en variant. Se länk:
http://www.youtube.com/watch?v=8LReY81skhE

Någon som utmanar på denna?

PS. tycker ni att jag är lik någon ni känner igen så är det en ren synvilla...

Unknown sa...

Snyggt det var nästa steg tänkte jag men den är "lite" svårare men där pratar vi om total kontroll.
Inskickad film där man klarar mer än 5 varv belönas...

Hugger direkt på windsurfingen...handicapet om jag kör med två rack ett i varje hand är det ok? slår varannan med höger nästa med vänster...
fram till EM...flest vinner...ett halvårs fri omträngning slänger jag in då om du tar mig.

Bobo af E sa...

Vadet är antaget!

Med de förutsättningarna ökar jag min insats till två kalla öl till greksalladen samt is och sugrör till läsken...

Är det fortfarande flest på en minut eller är det oberoende av tid?

PS Om någon klarar fem varv på butterfly blir jag grymt imponerad. Den är svår! Kul att se om Draken fixar det...

Unknown sa...

He he taget.
Börjar träna på det 1000 imorgon bitti

och 4 - 4 i tipset...

Unknown sa...

Och flest på en minut annars blir det för långa klipp att lägga ut...

Bobo af E sa...

Aha, even efter första grenen. Spänningen stiger...

Unknown sa...

Visst tränar man lite bollkontroll på en sådan här övning och man får lite underarmstyrka när man stått ett tag men hur mycket ger det egentligen?

Bättre att stå utmed ena sidan och köra raka volleys sådär ett rack över axeln och försöka klara så många sådana som möjligt på en minut?