torsdag 11 april 2013

Nu ska det avgöras

Roslagens
Det är rejält jämt och det är riktigt kul.
Två lag ligger på delad första plats, Intersquash och Malmö. Malmö ser jag som lite favoriter då de på pappret har det lättaste motståndet. Teknova känns som det enda lag som kan hota dem att spela 12-0. (Teknova sliter för ett brons)
Intersquash ska spela avslutande match mot Roslagen och då Roslagen både har hemmabana samt spelar för ett brons så de lär var taggade.
Men det blir rejält jämt.
Tipset är att vi hamnar lika (46-46) efter helgen och då ska det till räkning..
Och bakom dem sliter just Roslagen och Teknova (som också ligger lika) för bronset. Räknar jag med lika för topplagen blir det även exakt lika i spelet om bronset. 31-31
Sen är det nästan lika jämt i botten för byket.
Två lag hamnar på kvalplats och om min kalkyl fortsätter så blir det ett poäng i kampen om den sista platsen ovan kval.
Min kalkyl inför helgen:





Malmö SRC - Stockholms SK 4-0
Intersquash Club - Linköping SK 4-0
Roslagen SRC - Team Göteborg SK 4-0
Enskede SC - Teknova SK 0-4
Roslagen SRC - Linköping SK 4-0
Intersquash Club - Stockholms SK 4-0
Teknova SK - Team Göteborg SK 4-0
Malmö SRC - Enskede SC 4-0
Intersquash Club - Roslagen SRC 3-1
Malmö SRC - Teknova SK 3-1
Team Göteborg SK - Stockholms SK 2-2
Enskede SC - Linköping SK 1-3

Då slutar det så här.....
Malmö SRC 46
Intersquash Club 46
Roslagen SRC 31
Teknova SK 31
Stockholms SK 21
Team Göteborg SK 18
Linköping SK 17
Enskede SC 17

Eller vad tror ni? Vem vinner då? Intersquash blir mästare om jag räknat rätt....!
Allt avgörs på Roslagshallen from imorgon fredag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Christian, du räknar alltså med två individuella förluster för dig själv...?

Unknown sa...

Kanske det eller så är jag inte med...du får gissa.

Anonym sa...

Misstänkte det.