fredag 29 maj 2009

Svenska hjältar...

Carl-Johan Löfvenborg rapporterar från sin sista dag under EM i Belgien.
Måste säga att det nog inte finns någon squashspelare i detta land som verkligen vill spela mer än Calle. Finns ingen positivare och gör verkligen allt för att kunna spela.
Det ska han ha all uppmärksamhet och credit för och smittar han bara åt sig några gnutta procent av det runt om så är det värt mycket.
Är själv många gånger i samma situation och livspusslet är många gånger svårt att få ihop. Frågade om jag fick lägga ut följande sms som han skickade strax efter avfärd från hallen. Det var för bra för att inte dela med sig.
Calle skriver:
"Tjena, tappade första mot Sam 3-1. Inte så nöjd med det hade 10-6 i 3:e och hamna bak och blev trött.
Tight sista men lite klen i slutet han spela bra. Sen vila jag 1.30h alltså gick in mot ungersk kille Marten S. Kl. 1615 o Galet var ju tvungen att hinna med tåget 17.20.
Spelade bra klev upp i banan och lyckedes knipa 3:e fast gameboll emot mig. Tittade på kl och den var 16.54 när jag gick in i 4:e o fick racket på näsan så de börja blöda typ 17.01. Fick stopp på det o in hade då 6-4. Långa rallys med lets. Lyckades i alla fall dra in ett par shots (chansa lite) o matchboll i nick.. 11-7 tror jag. o kl. var nog 17.13 sprang sen till bilen i matchpuls i extremt blöta kläder med packning. Vidare körde belgarn jäkligt fort o hann på minuten. Galet va? sitter nu på tåget mot bryssel o kört trippel raggar dusch. De mitt emot tror nog att jag är uteliggare. Galet... "

Nästa sms jag fick handlade om att tåget blev fel på och missat flyg trots att han hann se det i gaten men kanske en ny plats via Köpenhamn men bara 10 min transfer mellan. Miss där och det skulle bli hyrbil hem.
Sista sms meddelar att han kom med planet och anslutningen och är snart i svenskt luftrum.
Hoppas dem svenska delegationen väntar med blommor och skumpa vid ankomst för denna svenska hjälte.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men tävlingen är inte slut än ju? Lämnar man bara WO i sista matcen sådär..? Hmmm??

Gustav Z sa...

På tal om Svenska hjältar!!

Robin robin robin, en sådan hjälte! Precis va svensk tennis behöver, helt sjukt undebart!!!!

Anonym sa...

Fan vad lycklig jag blir när jag läser sån´t här! Det är ju det det handlar om i alla sammanhang, -Hur mycket är man villig att offra? All cred till Calle!
En sann squashhjälte i detta EM.
Den här historien är ju för bra för att inte berättas i generationer framöver. Speciellt för kidsen som ibland tror att man kan åka räkmacka genom tävlingarna (och livet också för den delen...)
Lär av detta se att allt går om man bara gett sig fasen på det och är tillräckligt motiverad.

Ola K sa...

Bra jobbat, Calle!:)

Jonas sa...

:) Helt underbar story! Calle for president!