torsdag 11 juni 2009

Scandinavian Open


Inför dagens matcher har det landat en riktigt bra låt i min mailbox som peppning.
Vi får hoppas den för tur med sig till dagens och helgens matcher.

För min egen del var gårdagen en ganska enkel match. Ali Miski från Libanon hade inte så mycket att sätta emot. Tror faktiskt att detta var den enklaste kvalfinal jag någonsin spelat.
Tror tom att de som valt squashen över fotbollen gjorde fel val.
Men skönt ändå att få en match i benen innan det sätter igång "på riktigt" idag.
Tyvärr fick jag inte med mig några svenska spelare med mig från kvalet.
Två 17 åringar satte stopp för André Wikström (mötte Charles Sharpe) och Carl-Johan Löfvenborg. (mötte Lucas Serme)
André var den som var närmast att vinna med förlust 11-9 i femte. (såg inte matchen)
Calle hade sina chanser till ett femte game hade 10-8 i fjärde men förlorade tillslut 18-16 i det fjärde.

Idag blir det spel på Roslagen hela dan med start 13:00.
Jag möter en Rene Mijs från Holland och det borde kunna bli en bra match.
Fyller på backen med öl idag och bjuder tills den tar slut.
Dagens kodord är samma som igår "Sverige rockar" säg det och plocka.
Ska hitta en bra plats för backen.

Inga kommentarer: